5 клас

Українська мова

07.05.2021р.
ТЕМА Діалог. Тире при діалозі
1.Переглянути МАТЕРІАЛ УРОКУ, записати в зошит тренувальну вправу.
2. Впр. 496 (ІІ) або впр. 499 (І)
Домашнє завдання:  § 64 (знати правила); виконати тестові завдання:
Повідомте учням
Код доступу 7167233
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
05.05.2021р.
ТЕМА Урок мовленнєвого розвитку. Аналіз письмового твору
Завдання
1.Впр. 463 (поширити речення вставними конструкціями різних за значенням груп).
2. Зробити письмово аналіз власних помилок, допущених у творі-роздумі
Домашнє завдання: повтоорити § 63 (знати правила).

30.04.2021р.
ТЕМА   Пряма мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою
1. Опрацювати ВІДЕОУРОК (переглянути, записати схеми, виконати впр. 3, 5)
Домашнє завдання: § 63 (знати правила); виконати тестові завдання (до 21 год.  03.05.)
Код доступу 5021512
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
26.04., 28.04.
ТЕМА РМ. Письмовий твір-роздум на тему, пов'язану з життєвим досвідом учнів, у художньому стилі за колективно складеним планом
Опрацювати МАТЕРІАЛИ УРОКУ

23. 04. 2021р. 

ТЕМА Кома між частинами складного речення, з'єднаними безсполучниковим і сполучниковим зв'язком

1. Опрацювати  МАТЕРІАЛ УРОКУ (записати всі завдання (речення) з відео).
Домашнє завдання : повторити  § 60, 61

21.04. 2021р.

ТЕМА Кома між частинами складного речення, з'єднаними безсполучниковим і сполучниковим зв'язком

ОпрацюватиМАТЕРІАЛИ УРОКУ
Домашнє завдання (до 20 год. 22 квітня):
Повідомте учням
Код доступу 2213440
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

19.04.2021р.
 ТЕМА Складне речення з безсполучниковим ы сполучниковим зв'язком
1. Переглянути (опрацювати): МАТЕРІАЛ УРОКУ

16.04.2021р.

ТЕМА Контрольна робота.
Речення з однордними членами. Звертання. Вставні слова та сполучення слів (тестування)

Виконати тестові завдання
Повідомте учням
Код доступу 2173677
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
Домашнє завдання: повторити  § 54, 55, 57,58.

07. 04. 2021 р.

ТЕМА Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами та сполученнями слів

1. Прочитати матеріал § 58
2. Опрацювати відеоурок  https://www.youtube.com/watch?v=zwlG-aOOzm4
3.  Виконати завдання:
Домашнє завдання:  § 58 (знати правила); виконати тестові завдання:
код доступу 7195193
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

05 квітня    2021

ТЕМА Урок мовленнєвого розвитку. Аналіз письмового переказу

1. Виписати в зошит слова і речення, у яких допущено помилки, виправивши їх.
2. Виконати завдання, використовуючи підказку- схему.

3. Записати  Пунктуаційний диктант (фото надіслати вчителю).
Домашнє завдання: повторити § 57, впр. 451



Урок 11 листопада

ТЕМА Правопис значущих частин слова (повторення). Написання префіксів пре-, при-, прі-
1. Робота з підручником.
Пригадайте (повторіть) орфограми в значущих частинах слова :
параграф 21 (повторити правила).
2. Виконати письмово вправи 162 (І), 163 (І). 
3. Переглянути, опрацювати ЕКСПРЕС-УРОК
4. Робота з підручником. Параграф 22 (повторити правила).
Домашнє завдання: параграфи 21, 22 (повторити, знати правила), впр. 175

Урок 10 листопада

ТЕМА. Розвиток зв'язного мовлення
Письмовий твір-опис предмета з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності (в художньому стилі)
Завдання:
І. Переглянути ВІДЕО 
ІІ  Ознайомлення з темою уроку.
На сьогоднішньому уроці ми будемо вчитися  складати письмовий твір-опис предмета  у художньому стилі з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності . А описувати ми будемо квітку.

Прослухайте загадку і відгадайте.

Я на сонце дуже схожа
Золотиста, ніжна, гожа.
Я щоранку розцвітаю,
Промінцями всіх вітаю.
Відгадати всім неважко,
Що за квітка я? ( Ромашка).

ІІІ.Теоретично-мовленнєва підготовка до складання звязного висловлювання.

Які типи мовлення вам відомі? (Опис, розповідь, роздум).

        Що таке опис? (Опис – це один із типів мовлення, за допомогою якого ми характеризуємо предмет, називаючи найбільш важливі для нього ознаки).

        Що таке ознака? (Ознака – це характерна властивість, за якою ми пізнаємо предмет. До ознак належать: обсяг, розмір, смак, колір, форма, запах, вік, зовнішність, характер).

        Що є «даним»  і «новим» у тексті-описі? («Дане» - назва предмета, «нове» - його ознаки).

        Який буває опис? (Художній і науковий).

        Чим відрізняється науковий опис від художнього? (У науковому – точність, лаконічність, у художньому – є  епітети, метафори, порівняння).


Прочитайте два тексти. Визначте, який опис художній, а який науковий. 

·     Ромашка (інші назви: роме́н, невісту́льки, неві́стка, рома́н; рідко, рум'я́нок) рід однорічних дуже розгалужених рослин з сильним ароматич-ним запахом з родини АйстровіОднорічна рослина 15-60 см заввишки, з розгалуженим, борозенчастим стебломЛистки чергові, 2-3 перисто-розсічені, сидя-чі. Квітки дрібні, зібрані у верхівкові суцвіття – кошики. Крайові квітки кошиків язичкові, білі, серединні – трубчасті, жовті, містяться на довгому, конічному, всередині порожнистому квітколожі.  Цвіте в червні - серпні.

·             За народними повір'ями, вважається, що там, де падає зірка, розквітає ромашка. А ще кажуть, що ромашки - це маленькі сонечка, які з'єднують безліч святих доріг-пелюсточок. Ромашки схожі за формою з парасольками, а за легендою  вони в давні часи були парасольками для маленьких степових гномів. Розпочнеться в степу дощ, гномик вкриється ромашкою або зірве її і крокує по степу, піднімаючи квіточку над головою. Дощик стукає по ромашковій парасольці, струмочками стікає з нього, а гномик залишається абсолютно сухим.

 Бесіда

 За допомогою яких слів автор висловлює своє ставлення до описаного?

             Які суфікси надають тексту емоційної забарвленості?

              Яких ще значень можуть надавати префікси і суфікси?

4. Робота з узагальнюючою таблицею «Суфікси, префікси, що надають тексту емоційного забарвлення».

Емоційне забарвлення

Суфікси, префікси

Приклади

Значення здрібнілості, пестливості, ніжності

-ець, -ик, -очок,

-ечок, -еньк, -оньк,

-есеньк, -ісіньк, -ен,

 -очк.

Вітерець, котик, шнуро-чок, вершечок, малесень-кий, біленький, тонісі-нький, хлопченя, діточки  

Значення зневаги, згрубілості, збільшеності

-ищ, -иськ, -юк,

-чук, -юга, -юган,

-ил, -иськ, -юх

Вітрище, хлопчисько, писака, ледацюга,

вітрюган, вітрило,

вітрисько, упертюх

Відтінок урочистості

по-, па-, пра-, уз-

Паморозь, прадавній, порозходилися, узвишшя

 ІV. Створення тексту звязного висловлювання. Розвязання мовленнєвої ситуації.

1.    Гра «Пазли».

На окремих пазлах написані рядки з віршів про ромашку. Скласти поезію, визначити образні засоби, за допомогою яких автор описує квітку.

·        Наче сонце, серединка,

Пелюстків біла хустинка.

Знає бджілка і мурашка,

Звуть цю квіточку ромашка (Леся Вознюк).

·        На стрункій високій ніжці

Біля річки на лужку,

У косинці-білосніжці

Стрів я квітоньку таку (Марія Познанська).

·        Виросли на сонці

сестрички гарненькі.

Очки – золоті,

А війки – біленькі.

2.     Робота з карткою-інформатором «Цілющі властивості ромашки».

        Як зустрінуться вам, друзі,

Запашні ромашки в лузі,

Не забудьте їм вклонитись,

Й пелюсток росою вмитись,

Бо ромашкові відвари –

То найкращі ліки-чари.

      Ромашка не тільки красива, ніжна, тендітна квітка. А й має цілющі властивості. 

 3. Гра «Словникова мозаїка».

Дібрати художні засоби до слів.

Враження: прекрасна, витончена, дивовижна, неповторна, надзвичайної краси, квітка ніжності, чистоти, тендітна.

Стебельце: високе, тоненьке, струнке, соковите.

Листочки: зелені, різьблені, наче мережки.

Пелюсточки: білі, маленькі, білосніжні, ніжні, тремтливі, наче промінчики, мов війки.

Серединка: жовта, золотиста, наче золоте сонечко.

Ромашка: маленьке сонечко, схожа з парасолькою, золотиста, наче ніжні здивовані очі, маленька, тендітна, гарна, жовтоока, казкова, мила, мрійлива, ніжна, , росяна, тонкостебла, цілюща, ясноока, дивиться, усміхається, радіє, зустрічає.

4.          Опишіть ромашку, використовуючи метод «Кубування» (прочитати)

1.     Опишіть .

2.     Порівняйте.

3.     Установіть асоціації.

4.     Проаналізуйте.

5.     Знайдіть застосування.

6.     Запропонуйте аргументи «За» і «Проти».

1.     Опишіть .

Ромашка стоїть по коліна у густій траві та милується літнім ранком. Мрійлива привітна квіточка сидить на зеленій стрункій стеблинці, на якій тримаються різьблені, немов мережка, листочки. Кругленька серединка квітки радує око яскраво-жовтим кольором.  Прямі тремтливі пелюсточки, які оточують її по колу, біленькі та ніжні-ніжні, промінням розходяться від золотих серединок. Дивиться красуня жовтими оченятами, моргає сонечку, усміхається.

2.     Порівняйте.

 Ромашки, неначе маленькі сонечка, вбрані у білі шати, усміхаються до всіх навкруги, з'єднують безліч святих доріг-пелюсток. Квіточки схожі за формою з парасольками, а за легендою - вони в давні часи були парасольками для маленьких степових гномів.

3.     Установіть асоціації.

Ромашки схожі на здивовані очі. Якщо в сухий вітряний день вийти на луг і уважно прислухатися, то можна почути тихий шурхіт, - це шерех білих ромашкових вій. Здивовані очі ромашки дивляться на небо, намагаючись зрозуміти рух хмар, зірок і планет. Дивляться-дивляться, втомляться, ось тоді-то і починають моргати своїми білими віями. Здається, нахилишся до квітки, і вона повідає тобі найпотаємніше. А таємниць у ромашки безліч.

4.     Проаналізуйте.

Ромашка – однорічна рослина з сильним ароматичним запахом. Росте невеликими заростями або групами на подвір'ях, біля доріг, на вулицях, у садах майже по всій території України. Культивується. Окремі її види є лікувальними – засушені квіти продають в аптеках для виготовлення настоянок і лікувальних фіточаїв.

5.     Знайдіть застосування.

Ромашка – лікарська рослина, вона допомагає при нежиті, болю в горлі, кашлю. Якщо випити ромашковий чай з медом, застуда швидше пройде. Ромашку застосовують для знезараження ран, лікування шкіри. Кошики використовують у парфумерній промисловості.

6.     Запропонуйте аргументи «За» і «Проти».

«За»: ромашка лікує людей від багатьох хвороб, дарує солодкий нектар, а також наповнює навколишній світ красою і радістю життя.

«Проти»: як і будь-яку лікарську рослину треба використовувати з обережністю.

Висновок.

Ця проста та нехитра квіточка росте всюди: у садочках та квітниках, у парках та на городі. Навіть інколи зненацька з’явиться посеред шумної міської вулиці, нагадавши перехожим про красу природи. А справжній дім та родина ромашки — у великому різнотрав’ї українського поля.

Маленька ромашка не впадає в око великими розмірами, не має пишних «вогняних» пелюсток. Її не одразу помітиш серед пишних лілей, троянд, жоржин та орхідей. Але проста, скромна краса ромашки все одно незрівнянна. Недарма в літературі ця квітка є символом доброти, юності та скромності.

–   5.    Складання плану твору.

Тепер, коли ми  багато дізнались про ромашку і ознайомилися із структурою твору-опису предмета, складемо план твору-опису ромашки у художньому стилі.

План

І. У яку пору року і де росте квітка.

ІІ. Опис ромашки.

1.     Якого кольору квітка.

2.     Які в неї пелюстки.

3.     Стебельце.

4.     Листочки.

5.     Запах.

6.     Цілющі властивості.

ІІІ. Чим найбільше вразила квітка?

ІV. Написання твору-опису (обсяг: 0,5 -1 с.)

 Рольова гра «Письменник».

–  Уявіть, що ви  письменники. Напишіть твір-опис ромашки в художньому стилі (на чернетці), використовуючи слова із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності. 

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: відредагувати творчу роботу (перевірити, виправити помилки), переписати з чернетки в зошит. Сфотографувати текст і надіслати вчителю на перевірку в особисті повідомлення (viber).

                                 Урок 09 листопада

ТЕМА Незмінні й змінні слова

1. Переглянути, опрацювати  відеоурок
2.
3.

4. Гра (за бажанням) Вибери незмінні слова
Домашнє завдання: повторити правила (с.57), скласти висловлення (3 - 5 речень) на тему "Мої плани на вихідні", використовуючи незмінні слова АБО виписати зі словника 20 незмінних слів.

           

 

 












































Урок 25.05.

Повторення в кінці року. Фонетика й графіка
1. Повторити § 25 - 29, 31 - 33.
2. Виконати завдання 1 - 10 (с. 95).
3. Гра ВИМОВА ЗВУКІВ. СПРОЩЕННЯ
4. ВІКТОРИНА

Урок  22.05.

Повторення в кінці року. Будова слова й орфографія
1. § 17 - 23 (повторити).
2. Виконати тест.завдання ( с. 74 - 75).

Урок 20.05.

Повторення в кінці року. Лексикологія
1. § 8-11, 13,14 (повторити).
2. Виконати тест.завдання ( с. 51- 52).

СХЕМИ, ТАБЛИЦІ до наукової теми “ОДИНИЦІ МОВИ” - презентація з ...

Урок 19.05. 

Контрольна робота. Складне речення.Пряма мова. Діалог
Виконати тест. завдання (до 20.05.    21год.):

Код доступу 3504248

Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

Урок 18. 05.

1. Повторити § 57, 58, 60, 61, 63,64 (підготуватися до контрольної роботи).
2. Виконати тестові завдання (с. 187-188).
3. с.189 (усно відповідати на запитання).

 13.05., 15.05.

Діалог. Тире при діалозі.
1. § 64 (знати правила).
2. Переглянути МАТЕРІАЛ УРОКУ
3. Виконати вправи 496, 499 (І).
4. Виконати тест.завдання (до 17.05.  21год.):
Код доступу 411784
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

Урок 08.05.

1. § 63 (повторити правила).
3. Виконати вправу 493.

Урок 06.05.

Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові

1. § 63 (опрацювати, вивчити правила)
2. Переглянути ВІДЕОУРОК
3. Виконати вправи 488, 492

Урок, Презентація "Пряма мова"

4.   Виконати тест. завдання ( до  7 травня 21:00)
Код доступу 375814
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua 

Урок 04.05, 05.05.

РМ. Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану з життєвим досвідом учнів, у художньому стилі за колективно складеним планом (орієнтовні теми: «Чому людина має бути чемною», «Чого не можна купити за гроші», «Чому потрібно берегти природу»

  - Пригадайте типи мовлення (розповідь,  опис, роздум).
- Особливості роздуму як типу мовлення.
Роздум — це зв′язний текст, що характеризує логічно послідовний ряд думок, міркувань, висновків на певну тему. Характерною ознакою тексту-роздуму є перебування речень у відношеннях причини й наслідку (обґрунтування, пояснення думки, висловленої в іншому реченні).
Роздум зазвичай складається з трьох частин. Це:
-            Теза — частина, що містить думку, яку треба довести чи пояснити (вступ).
-            Докази (аргументи)— аргументуюча, пояснювальна.(основна частина).
-            Для підтвердження основної думки слід добирати якомога більше вагомих доказів.
-            Висновок (як правило, збігається з думкою, висловленою на початку тексту).
Теза (вступ)      Я думаю, що...;     мені здається, що...;     я вважаю, що...
Аргументи (докази)            Чому? Тому що...;       по-перше,...;  по-друге,...
                Хочеться згадати твір...;      наведу приклад   з власного життя
Висновок          Отже,...; підсумовуючи,     можна зазначити...

Теза →(чому?) аргументи → (що з того?) → висновок
Твір — продукт творчої діяльності людини; самостійна робота у вигляді письмового (усного) викладу своїх думок на задану тему. Твір-роздум має містити власні міркування з реально існуючої проблеми.

Блог учителя української мови та літератури Цікавої Наталії: Урок ...
 Презентація суджень. Прийом "Аукціон ідей". Обговорення, вибір найбільш вдалих варіантів.
«Чому людина має бути чемною»,
«Чого не можна купити за гроші»,
«Чому потрібно берегти природу».
 Складання плану побудови твору-роздуму.
Будь-який твір починається з визначення його теми, мети та складання плану.
План твору – це схема композиції твору, яка будується на  основі авторського задуму, що визначає основний зміст майбутнього тексту.       
1. Кожен пункт плану має відображати одну з важливих мікротем висловлювання.
2. Обсяг усіх пунктів плану має відповідати змістові цілої теми.
3. Пункти плану не повинні збігатися між собою.
4. План має зберігати наступність і підпорядкованість розділів.
Орієнтовний план до теми Чому потрібно берегти природу
1.        Тісний зв'язок між людиною і природою.
2.        Наше здоров'я залежить від нас самих.
3.        Важливість природних ресурсів.
4.        Бережімо довкілля.
УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ.
Індивідуальна робота. Написання твору-роздуму.
Ø Робота з чернеткою
ØРедагування  написаного
Зразок твору

5-А :: Офіційний сайт Смілянської ЗОШ І - ІІІ ступенів №1 ::
 ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
 Завершити роботу над твором. Обсяг: 0,5 - 1 стор. Надіслати вчителю в приватні повідомлення.

Уроки 28.04, 29.04.

1. § 61 (вивчити правило, знати послідовність синтаксичного розбору на с.178).
2. Переглянути ВІДЕОУРОК
3. Виконати вправу 483( І, ІІІ завдання).
4. Виконати тест. завдання
Код доступу 425920
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua (до 29 квітня 21:00)

Урок 27.04.

Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв'язком
1. § 60 (вивчити правила)
2. Переглянути ПОЯСНЕННЯ
Блог учителя української мови та літератури Слов'янської ЗОШ І-ІІІ ...
Складні речення зі сполучниковим і безсполучниковим зв'язком
3. Виконати вправу 471 (ІІ завдання)


Урок 24.04.
КОНТРОЛЬНА РОБОТА
Речення з однорідними членами.Звертання, вставні слова та сполучення слів

Код доступу 935479

Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua (до 26 квітня 21год.)                                                       

                                                              21.04. - 23. 04. 
1. Повторити § 57, 58.
2. Виконати тестові завдання ( до 23 квітня  16 год.)
Код доступу 427475
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
3. Підготуватися до контрольної роботи (повторити § 54-55, 57-58)


до 20 квітня

1.Вивчити правила, таблицю на с.169
2. Переглянути ВІДЕОУРОК
3. Виконати вправи 461, 465.
4 Виконати тетові завдання (ДО 20 КВІТНЯ 20 ГОД.):
Код доступу 204378
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

 (ДО 17 КВІТНЯ  )         

Звертання, розділові знаки при звертанні

1. § 57 (вивчити правила)
2. Переглянути ВІДЕОУРОК
2. Виконати вправи 451, 455
3. Виконати завдання ЗВЕРТАННЯ
УЧИСЯ ЗВЕРТАТИСЯ
4 Виконати тетові завдання (ДО 17 КВІТНЯ 13 ГОД.):
Код доступу 704351
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
Код доступу 307144
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
(до 12.04.)
1.  § 55 - вивчити правила.
Зверніть увагу!
Якщо узагальнювальне слово стоїть перед однорідними членами, а після них речення продовжується, то перед однорідними членами ставимо двокрапку, а після них - тире.
🔺 : ОЧР - ...
2. Переглянути відеоуроки 
 УРОК 1
 УРОК 2
3. Виконати вправи 439, 440, 444
6. Виконати тестові завдання (до 12.04. 21 год.)
Код доступу 273823
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
Код доступу162328
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua                     

(до 03.04.)

Однорідні члени речення

1. § 54 (с. 159-160) - правила, таблиця, "зверніть увагу" - вивчити напам'ять.
2. Виконати вправи 428,429 (1), 430, 433, 435 (1).
3. Переглянути відеоуроки:
                    Урок 1    
                    Урок 2
    








Комментариев нет:

Отправить комментарий

Людина, яка знає українські слова, ще не знає мови                                                             Ольга Яременко       ...