7 клас УЛ

 УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА

11.11.21р.

ТЕМА. "Заповіт" ("Як умру, то поховайте...") - твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього
1. Прочитати поезію "Як умру, то поховайте..." (с. 70 у підручнику)
 АБО прослухати АУДІОКНИГА
2.Словникова робота  (прочитати)
Тлумачення слова «заповіт»: а) офіційний документ, який містить розпорядження певної особи щодо її майна на випадок смерті // Передсмертна воля; б) настанова, наказ, дані послідовникам або нащадкам // Те, що увійшло в традицію, встановилося з давніх часів; в) суворе правило поведінки, неухильний обов'язок (заповідь).
3. Прочитати, опрацювати матеріал. 

«Заповіт» — вершина громадянської лірики поета (В. Смілянська).

«Заповіт» — коротке програмне звернення поета до сучасників і наступних поколінь...

 Історія написання твору «Заповіт». 

Свій знаменитий «Заповіт» Тарас Шевченко написав 25 грудня 1845 р. в м. Переяславі під час важкої хвороби.

У грудні 1845 р. Шевченко гостював на Переяславщині у поміщика- декабриста С. Н. Самойлова. Тут він, застудившись, захворів. 24 грудня стан його різко погіршав — запалення легенів. Самойлови, побоюючись ще гіршого, відправляють поета в Переяслав до Козачковського. Тяжко було в дорозі, нелегше і по прибутті, хоч лікар-приятель зробив усе можливе. Прийшла невесела думка, що це, може, останні години його життя. Так не хотілося умирати, бо ж тільки почав по-справжньому жити. Але до всього треба бути готовому. Якщо, отже, смерть, бо треба сказати людям останнє слово. Нелюдськими зусиллями перемагаючи хворобу, якось підвівся і ослаблими руками запалив свічку. На папір лягли перші такі страшні для молодої людини слова:

Як умру, то поховайте Мене...

Отакі події наштовхнули Шевченка до написання «Заповіту». Але поштовх ще не є причиною. Якби тільки хвороба поета була причиною, то ми мали б суто особистий, так би мовити, приватний, а не громадянський заповіт. Насправді ж вірш був викликаний суспільно-політичними умовами життя країни в 30-40-х роках ХІХ століття, сповнений глибокого революційного змісту.

Поет викриває соціальне зло, про яке спочатку наслухався, а потім побачив на власні очі в 1843—1845 рр. Відвідавши знедолену свою Вітчизну, проїхавши сотні сіл Полтавщини і Київщини, він чув відгомін спалахів селянських повстань по Україні. Побувавши і в панських палацах, і в мужицьких хатинках, він побачив, що пани влаштували собі рай, а селянам — пекло. Він побачив усе, вислухав усіх і зробив висновок:..вставайте, кайдани порвіте.

Уперше поезія була надрукована під назвою «Думка» в збірнику «Новые стихотворения Пушкина и Шевченка» (Лейпциг, 1859). В автографі вона не має заголовка. Загальновідома назва «Заповіт» з'явилася як редакційна у виданні «Кобзаря» 1867 року.

4. Робота з підручником:

  * прочитати критичний матеріал на с.70 -71;

   * виписати й вивчити визначення з теорії літератури "ідея" (с.259).

5. Записати паспорт твору:

За формою своєю «Заповіт» — монолог ліричного героя. Він складається з шести строф, котрі об'єднані попарно і тому утворюють ніби три ступеня, три градації, кожна з яких має свою окрему провідну думку, свій ритм і свою інтонацію. У той час всі вони об'єднані в одну гармонійну цілість.

Домашнє завдання: вивчити напам'ять "Заповіт".

Зняти на відео виразне читання вірша й надіслати вчителю до наступного уроку в приватні повідомлення.

Виконати тестування:

Код доступу 4525369
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

09.11.21р.

ТЕМА. Т.Г.Шевченко. Ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності ("Тополя")
 1. Прослухати Аудіокнигу АБО прочитати твір (с. 64-67).
2. Переглянути (за бажанням) БУКТРЕЙЛЕР
3. Опрацювати, записати в зошит  Аналіз балади. 
4. Переглянути (за бажанням) Мультфільм
Домашнє завдання: вивчити визначення з теорії літератури  (с. 74, 75), виконати тестові завдання:
Код доступу 2947104
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua





06.05.2021р.
ТЕМА Іван Сила (Іван Фірцак) - утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості. Морально- етична проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність
Переглянути Відео
Прочитати Матеріал
Домашнє завдання: на прикладі твору  "Неймовірні пригоди Івана Сили" написати твір-мініатюру (близько сторінки) на тему "Чому я  пишаюся своїм народом?"(у зошиті).

29.04.2021р.
ТЕМА  О.Гаврош. "Неймовірні пригоди Івана Сили". Повість про пригоди українського силача, що став чемпіоном Чехословаччини та Європи з кількох видів спорту, об'їздив пів світу, здобувши безліч перемог
Переглянути ВІДЕОУРОК, виписати тему, ідею, головних героїв, проблематику, композицію твору.
Прослухати АУДІОКНИГУ АБО прочитати с. 221-240
Домашнє завдання: знати зміст твору, с. 241-242 (прочитати).
27.04.2021р.

ТЕМА Лицар духу українського народу Олена Теліга. Вірш "Сучасникам" як моральний заповіт нащадкам. Ідея оптимізму і життєлюбства через художнє слово в поезії "Радість"

1. Переглянути ВІДЕОУРОК

2. Опрацювати с. 216-220 (усно)

Домашнє завдання: знати матеріал уроку

                                                   22.04.2021р.

ТЕМА Олег Ольжич - поет національного героїзму. Заклик іти за велінням свого серця, жити повнокровним життям у вірші "Господь багатий нас благословив". Проблема людської волі в поезії "Захочеш - і будеш..."
1. Переглянути МАТЕРІАЛ УРОКУ, записати з відео аналізи творів.
2. С. 213-215 (прочитати критичний матеріал)
Домашнє завдання (до 21 год. 24.04):
Повідомте учням
Код доступу 6777650
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
                                                                 20 квітня 2021р.
    ТЕМА   Контрольна робота. В.Симоненко, М.Павленко, Л. Пономаренко
Виконати тестові завдання (до 21 год)  
Повідомте учням
Код доступу 2901011
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
                           
                                            13 .04,  15.04.

ТЕМА. Л.Пономаренко. "Гер переможений". Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності. Особливості художніх засобів новели(роль деталей, поєднання різних часових площин тощо)
 1. Опрацювати матеріал на с. 204-208 АБО ВІДЕОУРОК
2. Переписати в зошит АНАЛІЗ ТВОРУ
3.Виконати ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ  (до 21 год. 18.04.) 
Домашнє завдання: підготуватися до контрольної роботи за творчістю В. Симоненко, Л. Костенко, Л. Пономаренко


08.04.2021р.
ТЕМА Урок позакласного читання
Степан Васильченко. "Приблуда"
1. Прослухати АУДІОКНИГА
2. Виконати завдання (до 21 год. 9 квітня)
Код доступу 6404035
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
Домашнє завдання : Л. Пономаренко. "Гер переможений" (прочитати)

06.04.2021р.

ТЕМА  М. Павленко. "Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських". Роль у творі художніх засобів. Символічне значення образів старовинної шафи та чарівних коралів
1. Виписати з повісті художні засоби, визначити (усно) їх роль

.
2. Теорія літератури Символізм у літературі (переглянути).
   Символічне значення образів старовинної шафи та чарівних коралів 
(Коралі - символ щастя в подружньому житті, родинний оберіг. Шафа - символ пам'яті, пошани до свого роду, духовний спадок).
3. Робота з підручником (прочитати останній абзац с. 202)
4. Записати сенкан до образу-символу чарівних коралів:
КОРАЛІ
Таємничі, магічні
Передаються,захищають, поєднують
Символ щасливої жіночої долі
Оберіг
5. Скласти самостійно сенкан до символічного образу шафи. 
Домашнє завдання: виконати тестові завдання (до 07.04.  21год) 
Код доступу 1962321
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

Урок 12 листопада

ТЕМА. "Заповіт" ("Як умру, то поховайте...") - твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього
1. Прочитати поезію "Як умру, то поховайте..." (с. 70 у підручнику)
 АБО прослухати АУДІОКНИГА
2.Словникова робота  (прочитати)
Тлумачення слова «заповіт»: а) офіційний документ, який містить розпорядження певної особи щодо її майна на випадок смерті // Передсмертна воля; б) настанова, наказ, дані послідовникам або нащадкам // Те, що увійшло в традицію, встановилося з давніх часів; в) суворе правило поведінки, неухильний обов'язок (заповідь).
3. Прочитати, опрацювати матеріал. 

«Заповіт» — вершина громадянської лірики поета. В. Смілянська

«Заповіт» — коротке програмне звернення поета до сучасників і наступних поколінь...

 Історія написання твору «Заповіт». Розповідь учителя

Свій знаменитий «Заповіт» Тарас Шевченко написав 25 грудня 1845 р. в м. Переяславі під час важкої хвороби.

У грудні 1845 р. Шевченко гостював на Переяславщині у поміщика- декабриста С. Н. Самойлова. Тут він, застудившись, захворів. 24 грудня стан його різко погіршав — запалення легенів. Самойлови, побоюючись ще гіршого, відправляють поета в Переяслав до Козачковського. Тяжко було в дорозі, нелегше і по прибутті, хоч лікар-приятель зробив усе можливе. Прийшла невесела думка, що це, може, останні години його життя. Так не хотілося умирати, бо ж тільки почав по-справжньому жити. Але до всього треба бути готовому. Якщо, отже, смерть, бо треба сказати людям останнє слово. Нелюдськими зусиллями перемагаючи хворобу, якось підвівся і ослаблими руками запалив свічку. На папір лягли перші такі страшні для молодої людини слова:

Як умру, то поховайте Мене...

Отакі події наштовхнули Шевченка до написання «Заповіту». Але поштовх ще не є причиною. Якби тільки хвороба поета була причиною, то ми мали б суто особистий, так би мовити, приватний, а не громадянський заповіт. Насправді ж вірш був викликаний суспільно-політичними умовами життя країни в 30-40-х роках ХІХ століття, сповнений глибокого революційного змісту.

Поет викриває соціальне зло, про яке спочатку наслухався, а потім побачив на власні очі в 1843—1845 рр. Відвідавши знедолену свою Вітчизну, проїхавши сотні сіл Полтавщини і Київщини, він чув відгомін спалахів селянських повстань по Україні. Побувавши і в панських палацах, і в мужицьких хатинках, він побачив, що пани влаштували собі рай, а селянам — пекло. Він побачив усе, вислухав усіх і зробив висновок:..вставайте, кайдани порвіте.

Уперше поезія була надрукована під назвою «Думка» в збірнику «Новые стихотворения Пушкина и Шевченка» (Лейпциг, 1859). В автографі вона не має заголовка. Загальновідома назва «Заповіт» з'явилася як редакційна у виданні «Кобзаря» 1867 року.

4. Робота з підручником:

   * прочитати критичний матеріал на с.70 -71;

   * виписати й вивчити визначення з теорії літератури "ідея" (с.259).

5. Скласти паспорт твору, використовуючи поданий нижче матеріал.

За формою своєю «Заповіт» — монолог ліричного героя. Він складається з шести строф, котрі об'єднані попарно і тому утворюють ніби три ступеня, три градації, кожна з яких має свою окрему провідну думку, свій ритм і свою інтонацію. У той час всі вони об'єднані в одну гармонійну цілість.

Домашнє завдання: вивчити напам'ять "Заповіт".

Зняти на відео виразне читання вірша й надіслати вчителю в приватні повідомлення.


Урок 10 листопада

ТЕМА. Т.Г.Шевченко. Ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності ("Тополя")

1. Повторення домашнього завдання (переглянути) - усно.

Аналіз поезії «Мені тринадцятий минало»

Тема: зображення безрадісного дитинства кріпака-Тарасика, коли він випасав панську худобу.

Ідея: співчутливе ставлення до хлопчика; засудження страшних часів кріпацтва, коли людина не мала власних прав і вимушена страждати..

Художні засоби 

Епітети: «небо голубеє»; «тяжкісльози», «господнє небо».

Порівняння: «…любо стало, неначе в бога..»; «мов прокинувся, дивлюся»; «…поцілувала… наче сонцез асіяло, неначе все на світі стало моє».

Метафори: «сонце гріло, не пекло»; «сонце… не довго молилось»; «сонце запекло, почервоніло і рай запалило»; «небо помарніло».

Риторичні оклики: «Господнє небо і село, ягня, здається, веселилось!»; «Поглянув я на ягня — не мої ягнята!»; «Обернувся я на хати — нема в мене хати!»; «Не дав мені бог нічого!»; «І хлинули сльози, тяжкі сльози!»; «…лани, гаї, сади!».

Риторичні запитання: «…чи так мені чогобуло?»; «…чого так весело було?».

Тестування (усно)

1. Яку роботу виконував малий Т. Шевченко–кріпак? 
а) Випасав ягнят; б) доглядав паненя; 
в) малював картини для продажу. 
2. Яка пора року відображена в поезії? 
а) Осінь; б) літо; в) весна. 
3. Через що малий Тарас заплакав, перебуваючи в бур’янах? Бо він: 
а) заблукав; б) не отримав нічого від бога; в) боявся грози, дощу. 
4. Що робила дівчина неподалік від Тарасика? 
а) Копала картоплю; б) плоскінь вибирала; в) жито жала. 
5. Після чого «неначе сонце засіяло...» для хлопчика-пастушка? Бо: 
а) дівчина його поцілувала; б) заспівав соловейко; 
в) дядько дав йому цукерку. 
6. У якого пана служив поет-кріпак? 
а) Польського; б) Новгородського; в) Енгельгардта. 
7. Жорстока дійсність часів кріпацтва відображена в поезії у частині: 
а) першій; б) другій; в) третій. 
8. Чим закінчується твір Т. Шевченка? 
а) Тяжким стражданням хлопця-пастушка; 
б) пропозицією пана надати герою вільну; 
в) радісні хлопець і дівчина погнали худобу до води. 
9. Поезія «Мені тринадцятий минало» була написана Т. Шевченком у: 
а) 1847 р.; б) 1874 р.; в) 1784 р. 
10. Герой твору молився Богу, сидячи: 
а) на великому камені; б) у бур’яні; в) біля річки. 
11. Небо і село у творі названо: 
а) щирим; б) господнім; в) веселим. 
12. Сонце гріло, а потім запалило: 
а) копицю сіна; б) сухе бадилля; в) рай.

2. Записати число, тему уроку.
3. Переглянути (за бажанням) БУКТРЕЙЛЕР
4. Переглянути МАТЕРІАЛИ ДО УРОКУ (за посиланням - аудіо+ відео + конспект).
5. Виписати з конспекту, що таке балада, її жанрові особливості, метаморфоза; тему твору, основну думку.
6. Виконати тестові завдання з конспекту (усно).
7. Переглянути (за бажанням) МУЛЬТФІЛЬМ
8. Робота зпідручником (с. 64 - 68 -прочитати).
Домашнє завдання: вивчити визначення з теорії літератури (балада, метаморфоза).















Комментариев нет:

Отправить комментарий

Людина, яка знає українські слова, ще не знає мови                                                             Ольга Яременко       ...