7 клас

УКРАЇНСЬКА МОВА

07.05.2021р.

ТЕМА Контрольний докладний переказ тексту-роздуму дискусійного характеру в публіцмстичному стилі
1.Опрацювати МАТЕРІАЛ УРОКУ
2. Написати переказ тексту, відредагувати.
Домашнє завдання: переписати відредагований переказ у зошит, надіслати на перевірку.

 30.04.2021р.

ТЕМА Частка як службова частина мови. Розряди часток за значенням і вживанням
Домашнє завдання: § 35 (знати правила); виконати тестові завдання

26.04.2021р.

ТЕМА Правопис сполучників разом і окремо
Опрацювати 
Домашнє завдання: ТЕСТУВАННЯ

19.04.2021р.

ТЕМА Урок мовленнєвого розвитку. Докладний усний переказ тексту публіцистичного стилю з елементами роздуму (за простим планом)
1. Переглянути відео МАТЕРІАЛ УРОКУ АБО опрацювати  матеріал підручника (с. 16, 17, 19).
2. Виконати вправу 26 (с.19-20).
Домашнє завдання: переказпти текст (відео на перевірку надіслати за бажанням)

16 квітня 2021р. 

ТЕМА  Сполучники сурядності й підрядності

Опрацювати (виконати всі завдання, крім домашнього, записавши все в зошит)  ВІДЕОУРОК
Домашнє завдання:  §34 (повторити), виконати тестування (до 21 год. 17 квітня)
Повідомте учням
Код доступу 6757676
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

12 квітня 2021р.

ТЕМА Сполучник як службова частина мови. Види сполучників за походженням
1. Переглянути відеоурок ВІДЕОУРОК
2. Впр. 438, 443
Домашнє завдання: § 34 (знати правила)

09 квітня 2021 р.

ТЕМА Написання похідних прийменників разом, окремо і з дефісом
1.Переглянути відео МАТЕРІАЛ УРОКУ
2.Виконати впр. 427, 428
Домашнє завдання: § 33 (знати правила)

05 квітня 2021р.

ТЕМА Письмовий портретний нарис у публіцистичному стилі

1. Опрацювати  МАТЕРІАЛ УРОКУ   АБО ВІДЕОУРОК  
2. Розглянути пам'ятку "Як писати нарис" (с. 175 у підручнику)
 Домашнє завдання: Впр. 389 (надіслати до 21год. 08.04.)  



Урок 11 листопада

ТЕМА. Написання не з дієсловами

Завдання
1. Пригадайте: 
2. Переглянути ВІДЕОУРОК 
3. Робота з підручником (опрацювати параграф 16 - прочитати правила).
4. Виконати письмово вправи 182, 185.

Домашнє завдання: параграф 16 (знати правила), виконати ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ

УРОК 09 листопада

ТЕМА. Особливості побудови опису зовнішності людини. Усний докладний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису зовнішності людини (за складним планом)

І. Повторення матеріалу за запитаннями:

1.     Які стилі мовлення ви знаєте? (с. 17)

2.     Що таке художній стиль мовлення?

3. Пригадайте, за якими ознаками можна відрізнити текст художнього стилю від текстів інших стилів?

4.     Які типи мовлення ви знаєте? Охарактеризуйте опис (с. 16).

7.     Які види описів ви знаєте? (с.103).

8.      Що  таке опис зовнішності людини? (с. 102).

. Прочитайте матеріал. 

Опис зовнішності людинице словесний портрет, зображення людини

мовними засобами. Портрет передає загальний вигляд і конкретні деталі

зовнішності людини.

Опис зовнішності має характерну будову: у кожному реченні названо певну

деталь («відоме», або «дане») і ознаку цієї деталі («нове»).

Розрізняють д і л о в і ( н а у к о в і ) описи зовнішності людини, у яких

наявні точні, об’єктивні характеристики, і х у д о ж н і описи – емоційно

забарвлені, яскраві словесні портрети. У художніх описах поєднуються

висловлювання описового й розповідного характеру.

У розповідний текст художнього стилю для пожвавлення, урізноманітнення

розповіді вводяться описи зовнішності людини. Через описи зовнішності

персонажів розкриваються їхні характери. Перед очима читача постають реальні

життєві ситуації та конкретні постаті людей.

Під час опису зовнішності людини необхідно звергнути увагу на вік, характерні

риси і вираз обличчя (колір очей, волосся, форма носа, брів, губи, шия), зріст,

поставу, ходу, основні елементи одягу. Слід орієнтуватися на опис особливого,

яскравого, суто індивідуального в зовнішності людини (заняття і

професія,особливості характеру особистості, ставлення до інших людей, загальна

культура, манери, хода, вираз обличчя (очей). Ця так звана непряма

характеристика зовнішності дає змогу створити цілісне уявлення про описувану

людину як особистість.

ІІІ. Усний докладний переказ розповідного тексту з елементами опис зовнішності людини.
 Читання тексту для переказу учнями.
Була неділя. Марко мав намір одружитися і поїхав у село Чайки. Там жила Онися,
дочка священика. Марко зайшов до хати Прокоповичів, привітався і низько
вклонився хазяйці. І Онися не забарилась. Вона з'явилась у дверях, висока, тонка
та рівна, як тополя. Гість ледь не скрикнув...
На Онисі була картата плахта, виткана квадратиками. Квадратики були заткані
жовтогарячим шовком із білими, як срібло, тонкими обідками. Внизу теліпались
червоні китички завбільшки з волоський горіх. Червона з синіми та зеленими
квітками запаска блищала, ніби жевріла. Вишитий поділ сорочки спадав на
червоні черевики. Ясно-синій шовковий корсет був затканий золотими
квіточками. На чорноволосій голові неначе цвів вінок із квітів. Стрічки вкривали
Онисю до пояса, немов з голови на плечі лився ливцем дощ із стрічок. На шиї
червоніло п'ять разків товстого доброго намиста з золотими дукачами.
Лице в Онисі було оригінальне: зверху ширше, внизу вужче. На високому чолі
неначе бігли дві довгі чорні темні стрілки. То чорніли тонкі довгі брови. Гострі
кінці довгих брів десь побігли на скроні й там зникали під пучечками квіток. Під
бровами горіли темні,  як вугіль, блискучі продовгуваті очі. Лице кінчалось
загостреним підборіддям. Маленькі темно-червоні вуста були випнуті. Матовий
колір обличчя освіжав ледь примітний розлитий по щоках рум'янець.
Онися поставила на стіл тарілку з пиріжками. Через стрічки було видно тонкий,
рівний, як стріла, стан. Марко підбіг до Онисі і поцілував їй руку. Онися сіла на
канапі. Її струнка постать була ніби намальована на килимі ясними блискучими
фарбами (За І. Нечуєм-Левицьким, 233 сл.).
Словникова робота.
Плахта старовинний жіночий одяг типу спідниці з двох до середини зшитих
полотнищ.
Запаска жіночий одяг із шматка тканини, який носили як спідницю, обгортаючи
стан поверх сорочки.
Корсет, корсетка верхній жіночий одяг безрукавка, пошита в талію.
Дукач, дукат старовинна срібна (золота) монета у вигляді жіночої прикраси.

    Бесіда за змістом тексту.

1.    Про що розповідається   в тексті?

2.    Кого зображує письменник?

3.    З якою метою автор вдається до опису зовнішності дівчини? До  яких портретних деталей привертає особливу увагу? Які виражальні засоби мови використовує?

4.    Чи можна за описом зовнішності Онисі судити про її характер і ставлення автора до своєї героїні?

5.    Якою зображено дівчину на малюнку? Назвіть портретні деталі, вдало відтворені художником.

 Завдання до тексту.

1.  Поясніть правопис виділених слів.

2. Визначте тему й основну думку висловлювання. Доберіть заголовок до тексту. До якого типу і стилю мовлення він належить?

3. Виділити в тексті опис. Назвати його структурні частини:

1) Загальна характеристика дівчини.

2) Опис головної героїні твору.

3) Узагальнені висновки.

 Скласти план тексту.

Орієнтовний план

1.     Задум Марка про одруження.

2.     Зустріч парубка з Онисею.

3.     Чарівна дівчина, що полонила серце Марка:

а)   висока, струнка, мов тополя;

б)  одяг Онис;

в) вінок із квітів зі стрічками на чорноволосій голові дівчини;

г) намисто із золотими дукатами;

д) обличчя Онисі;

е) рівний, як стріла, стан дівчини.

4.   Поцілунок у руку.

   Мовностилістичний аналіз тексту

1. Які художні означення використовує автор для опису Онисі?

2. Пояснити лексичне значення виділених у тексті слів.

 Повторне читання тексту.

  ІV. Опрацювання памятки.

ПАМ’ЯТКА

«Як докладно переказати текст?»

1.     Уважно прочитайте текст для докладного переказу.

2.     За потреби запишіть на чернетці ключові слова і словосполучення, конкретні найменування (прізвища, географічні назви, дати, цифри тощо).

3.     Визначте стиль, тип, жанр мовлення, тему та основну думку тексту.

4.     Під час повторного прослуховування тексту зробіть записи на чернетці у вигляді плану, окремих слів і словосполучень, потрібних для розкриття основної думки, зв’язку частин тексту тощо.

5.     Поміркуйте над змістом і послідовністю викладу матеріалу переказу.

6.     На чернетці напишіть план, підпорядковуючи висловлення темі та основній думці, дотримуючись композиції, мовних і стильових особливостей, авторського задуму.

7.     Відреагуйте написане.

8.     Перекажіть текст, дотримуючись складеного плану.

  V.  Переказування тексту учнями.


VІ.            Домашнє завдання.

Скласти опис зовнішності улюбленого актора. Скласти складний план опису.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Людина, яка знає українські слова, ще не знає мови                                                             Ольга Яременко       ...